Sonar plus Cubase

Sonar plus Cubase

Berichtdoor Riny » 23 Apr 2016 21:31

Hallo,

Vraagje, eigenlijk 2.

1_ Kan ik Sonar X2 Studio samen op een en dezelfde PC zetten met Cubase 5 ? (laatste heb ik gekregen)
2_ Kan de Asio driver van mijn Roland Cakewalk VS-100 samen met de Steinberg Asio driver van mijn Yamaha MW12 usb mixer samen op 1 PC?

Dus of ze elkaar niet gaan bijten, c.q. negatief beïnvloeden, zo ook Sonar t.o.v. Cubase?

Nu heb ik Sonar en de VS-100 in gebruik maar wil op zijn minst de Yamaha mixer erbij gaan zetten.
Uiteraard ben ik op de hoogte de instellingen te wijzigen van de usb/midi (VS-100) en van de MW12 usb/audio mixer, afhankelijk welke ik zou gebruiken.

Enfin, hoor jullie mening wel en luister graag naar de gevorderden.
Alvast dank voor een eventuele reactie.
Met vriendelijke groet,
Riny.

Systeem i3 / 8 Gb| Windows 7 ultimate 64 | Roland VS Studio 100 | Yamaha MW12 USB Mixer | Daw; Sonar Studio X2 | M-Adio Delta 1010 19 inch |
Riny

Gebruikers-avatar
Giga Lid
Giga Lid

DAW: Sonar Studio X2

Re: Sonar plus Cubase

Berichtdoor BillT » 24 Apr 2016 01:31

Twee Daw's hoeven geen problemen te geven.
Met een beetje geluk zijn de plug-ins over en weer zelfs bruikbaar.
En ASIO drivers zijn apparaat specifiek en zolang je de juiste bij de juiste laad ook geen probleem.
Let wel, onder windows zal tegelijk gebruiken wel een probleem kunnen opleveren.
BillT

Gebruikers-avatar
Site Admin
Site Admin

Computer: Windows 10 (64-bit) - i5-4670K - 16GB Ram
DAW: Cubase Pro 8.5
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 40
Geluid weergave:: KRK rokit 5 g2, ADAM a77x
Audio Technica ATH-M50XWH, Senheiser HD 280 Pro, Senheiser HD 202, Pioneer SE-M390, AKG K77
Devine Artist 12A

Berichtdoor Riny » 24 Apr 2016 10:34

Goede morgen Bil,

Dank voor de snelle reactie.

Als ik problemen ga krijgen dan houd ik het alleen maar bij Sonar want die heb ik nu redelijk door.
Had het leuk gevonden om eens een kijkje te nemen bij Cubase, maar als dit een risico geeft dat deze samen elkaar gaan bijten en mijn Windows in de war gaan schoppen laat ik Cubase voor wat het is.
De extra Asio voor de Yamaha zal ik dan wel installeren want die staan alleen geactiveerd afhankelijk welk apparaat ik gebruik.
Mocht de Yamaha beter bevallen dan de Roland VS-100 dan kan ik de asio van deze later verwijderen.
Tenminste daar ga ik van uit want op de Yamaha heb ik meer mogelijkheden.

Nogmaals dank voor de duidelijke uitleg.
Met vriendelijke groet,
Riny.

Systeem i3 / 8 Gb| Windows 7 ultimate 64 | Roland VS Studio 100 | Yamaha MW12 USB Mixer | Daw; Sonar Studio X2 | M-Adio Delta 1010 19 inch |
Riny

Gebruikers-avatar
Giga Lid
Giga Lid

Berichtdoor BillT » 24 Apr 2016 11:52

Hallo Riny.
Twee (of meer) DAW's geinstalleerd hebben is geen probleem (heb er meer dan 2 geinstaleerd).
Zelfs twee opstarten is mogelijk zolang ze maar verschillende audio interfaces gebruiken. :)
Dus leef je uit en neem een kijkje in Cubase (en laat je Sonar gerust staan).
BillT

Gebruikers-avatar
Site Admin
Site Admin

Computer: Windows 10 (64-bit) - i5-4670K - 16GB Ram
DAW: Cubase Pro 8.5
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 40
Geluid weergave:: KRK rokit 5 g2, ADAM a77x
Audio Technica ATH-M50XWH, Senheiser HD 280 Pro, Senheiser HD 202, Pioneer SE-M390, AKG K77
Devine Artist 12A

Berichtdoor Riny » 24 Apr 2016 12:29

Beste Bil,

Dan ga ik de gok maar wagen en net zoals je aangeeft, ieder softwarepakket zijn eigen hardware met eigen drivers zou dan moet kunnen.
Nu is het nog even wachten tot de Yamaha binnenkomt, maar ik hou je op de hoogte en misschien is wel een bijdragen voor anderen.

Bedankt zover en "I'll be back".
Met vriendelijke groet,
Riny.

Riny

Gebruikers-avatar
Giga Lid
Giga Lid

Terug naar Software (DAW)