nieuwe pc

nieuwe pc

Berichtdoor toolie » 20 Jan 2017 18:31

Hallo allen,

Allereerst allemaal een voorspoedig en vooral een muzikaal en gezond 2017 toegewenst.

Mijn PC heeft het na 7jaar opgegeven dus ik ben toe aan een nieuwe. Misschien ook wel goed omdat ik toch (opnieuw) wilde beginnen met Cubase.
Nu weet ik van veel lezen hier op HSP dat Larsholm hier de wizzkid is als het gaat om pc's, dus Larsholm ik wil je vragen of je voor mij een pc wilt samenstellen die uiteraard toegespitst is op home studio werk :?:

Ik begreep dat je een budget wil weten om e.e.a. samen te stellen en welke wensen ik nog meer heb.

Mijn budget is € 700,00, maar daar moet de pc ook voor in elkaar gezet worden. Ik zou het heel fijn vinden als het geheel behoorlijk stil kan zijn(ventilator). Verder ben ik al in het bezit van een Komplete audio 6 interface van Native Instruments, een 22' desktop, monitoren( Logitech Z323, misschien niet de beste, maar deze voldoen voor nu, ik kan deze in de toekomst altijd vervangen) en wil ik gaan werken met Cubase EL AI 9 om zelf te componeren en op te nemen. :rr:
Als je nog vragen hebt dan hoor ik dat graag :)

groet Hans
toolie

Forum Lid
Forum Lid

Computer: Ik heb een pc met windows 10 met desktop Acer V226HQL. Totalphysicalmemory 6,00 GB
Freephysicalmemory 3,41 GB. AMD Phenom(tm) II x4 955 processor
DAW: magix music maker
Geluidskaart (Audio interface): komplete audio 6 WDM audi
Geluid weergave:: logitech speakersystem Z323
hoofdtelefoon: sennheiser HD202

Re: nieuwe pc

Berichtdoor larsholm » 20 Jan 2017 22:50

Hoi Hans!

Heb je zelf al een operating system? Of moet die er nog bij?
Daarbij, kan je zelf een pc in elkaar zetten of heb je een handige harry bij je in de buurt die dit kan?

Dat scheelt al snel 100+ euro als je die beiden hebt :)
larsholm

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator

Computer: Windows 10 x64, intel skylake i7-6700HQ, Nvidea quadro M1000M, 16gb DDR4 ram
DAW: Reaper DAW
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 26

Berichtdoor toolie » 21 Jan 2017 16:32

Hoi Lars,

Ik heb al wel windows 10 licentie en een lege pc kast. Ik kan de pc niet zelf in elkaar zetten, daar moet ik iemand voor zoeken.
toolie

Forum Lid
Forum Lid

Computer: Ik heb een pc met windows 10 met desktop Acer V226HQL. Totalphysicalmemory 6,00 GB

Berichtdoor larsholm » 24 Jan 2017 23:30

Ik heb er even aan gezeten en heb de pc samengesteld, links en prijzen vind je hier.

-Allereerst de kast. Dit is een kast met extra geluidsdemping. Ook is het een niet al te grote kast (37x45x20), en heeft het usb 3 en een kaartlezer aan de voorkant. Voor de rest een standaardkast.

-De processor is een snelle i5 van intel, van de nieuwste generatie. Prima processor, snel zat en zal nog een tijd meegaan.

-Moederboard uit uitgekozen voor de uitgebreide I/O. Veel usb, verscheidene monitoraansluitingen en mogelijkheid tot uitbreidingskaarten. (Wifi, exta usb etc)

-Ram is standaard. 8gb is genoeg om mee te beginnen. Kan uitgebreid worden naar 64Gb.

-Koeling is uitgekozen omdat het een zeer stille koeling is, en hij goed in de kast past.

-De voeding is een superefficiente voeding, die ook nog eens erg stil is. Vermogen is er genoeg.

-De opslag is verdeeld onder een 120Gb SSD (snel geheugen) voor je windows installatie en je DAW, dit verzekert je van een supersnelle computerervaring. Daarnaast, voor al je muziek, is er een 1Tb HDD, waar je superveel bestanden op kwijt kan.

Hopelijk kan je er wat mee. Vragen? Stel ze gerust!
larsholm

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator

Computer: Windows 10 x64, intel skylake i7-6700HQ, Nvidea quadro M1000M, 16gb DDR4 ram

Berichtdoor toolie » 27 Jan 2017 12:42

Hallo Lars,

Heel erg bedankt, ik kan hier zeker wat mee als ik je uitleg lees. Ik word al vrolijk bij de gedachte om eindelijk goed aan de slag te kunnen met Cubase en een PC die het goed doet.

Al wel een vraagje, in je lijstje met prijzen en links, de link van de koeling doet het niet, als je de naam en evt. serienummer hier wilt geven dan zoek ik die zelf wel op de site van de leverancier( ik neem aan dat het op dezelfde site te vinden is waar de andere links naar toe gaan).

Fijn weekend
toolie

Forum Lid
Forum Lid

Berichtdoor larsholm » 29 Jan 2017 14:05

Het ging over de Be quiet! Dark Rock.
https://azerty.nl/product/be+quiet%21/8 ... 51-socket-
larsholm

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator

Berichtdoor toolie » 30 Jan 2017 20:45

Bedankt Lars, ik ga er mee aan de slag
toolie

Forum Lid
Forum Lid

Terug naar Beginners plek