Setup beginnende studio

Re: Setup beginnende studio

Berichtdoor branchozo » 18 Jun 2016 23:26

Dus als ik hem als interface gebruik wordt het geluid niet in 24bit opgenomen? In hoeveel bit dan wel? En is er een manier waardoor ik dan wel 24bit kan opnemen, of is dat enkel mogelijk met het aanschaffen van een ander mengpaneel/interface?
En als mijn opzet dus zo is (zoals ik het al eerder in mijn hoofd had): Microfoon -> mengpaneel -> computer -> mengpaneel -> speakers/koptelefoon, dan kan ik dus niet tegelijk afspelen (bijv. op mijn koptelefoon) en tegelijk iets opnemen met de mic? Begrijp ik dat goed? En ook hier de vraag, zou dat op een andere manier wel kunnen, met dezelfde apparatuur?
branchozo

Berichtdoor BillT » 19 Jun 2016 08:41

Nee in deze mixer zit (als audio interface) een 16bit interface ingebouwd. 2 in en 2 uit.
Het kan dus ook 2 (stereo) master uitgang opnemen en 2 (stereo) afspelen.
Probleem is dan inderdaad dat bij opnemen en afspelen dus vaak ook het afgespeelde (weer) opgenomen wordt.
BillT

Gebruikers-avatar
Site Admin
Site Admin

Computer: Windows 10 (64-bit) - i5-4670K - 16GB Ram
DAW: Cubase Pro 8.5
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 40
Geluid weergave:: KRK rokit 5 g2, ADAM a77x
Audio Technica ATH-M50XWH, Senheiser HD 280 Pro, Senheiser HD 202, Pioneer SE-M390, AKG K77
Devine Artist 12A

Berichtdoor branchozo » 19 Jun 2016 17:21

En is dit bijvoorbeeld op te lossen door middel van een monitor controller? In dat geval gaat het geluid dus vanaf mijn computer naar de monitor controller en door naar mijn monitors/koptelefoon, dus zou het mengpaneel hier weinig van last moeten hebben (lijkt mij)
branchozo

Berichtdoor branchozo » 19 Jun 2016 17:23

Bijvoorbeeld een simpele: M-Patch 2: Passive Stereo Controller
branchozo

Berichtdoor branchozo » 19 Jun 2016 17:38

Ik zie net dat dat een passieve controller is. Kan ik hierop uberhaupt wel twee actieve monitors aansluiten? Aansluitingen (XLR) lijken daarvoor wel geschikt te zijn.
branchozo

Berichtdoor larsholm » 20 Jun 2016 11:13

Die monitor controller zou je dan tussen je mixer en je speakers komen. Dat gaat dus niks uithalen.

Waarom neem je trouwens geen simpele interface van bijvoorbeeld focusrite. Dan heb je al die problemen niet, en via software kan je em gewoon als mixer gebruiken!
larsholm

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator

Computer: Windows 10 x64, intel skylake i7-6700HQ, Nvidea quadro M1000M, 16gb DDR4 ram
DAW: Reaper DAW
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 26

Berichtdoor branchozo » 20 Jun 2016 13:05

Nee ik bedoel dat ik vanaf computer het geluid niet meer terug zendt naar het mengpaneel, maar direct naar de controller. Dit zou toch ook moeten lukken lijkt mij?
Nogmaals, dit bedoel ik precies: Microfoon -> mengpaneel -> computer -> monitor controller -> speakers/koptelefoon. Op deze manier komt alleen het inkomende geluid langs het mengpaneel, niet het uitgaande, of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
branchozo

Berichtdoor larsholm » 20 Jun 2016 14:23

Dat zou inderdaad kunnen ja, maar dan gebruik je de geluidskaart van je computer. En laat die nou niet echt je van het zijn.

Dit is ook een reden dat audio interfaces bestaan. Mixers zijn meer voor live en oefenruimtegebruik. Met een interface heb je dit gedoe allemaal niet en werkt alles netjes langs elkaar heen. (En de kwaliteit is 9/10 keer beter)
larsholm

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator

Computer: Windows 10 x64, intel skylake i7-6700HQ, Nvidea quadro M1000M, 16gb DDR4 ram
DAW: Reaper DAW
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 26

Vorige

Terug naar Beginners plek