Firewire / USB

Firewire / USB

Berichtdoor Riny » 11 Mei 2016 11:42

Hallo broeders,

Het is mij bekend dat ik met USB 2 inputs heb in mijn DAW (Sonar).

Nu heb ik ooit ergens gelezen dat, wanneer men firewire zou gebruiken, dat ik meerdere kanalen (sporen) in mijn DAW via een mixer in kan voeren en deze naderhand kan bewerken. Of is dat een broodje aap verhaal.

Eens in de 14 dagen ben ik met een hobby band bezig en wij zouden daar opnames van willen maken.
Bestaande uit: Zangeres, drummer (Roland Digikit), bassist en twee gitaristen dus 5 mensen, 5 kanalen.
Om met deze band te "stapelen" is niet te doen.

Dus lang verhaal kort: wat het ik nodig voor minimaal 5 uit naar 5 in mijn DAW?

Alvast dank voor jullie reacties.
Met vriendelijke groet,
Riny.

Systeem i3 / 8 Gb| Windows 7 ultimate 64 | Roland VS Studio 100 | Yamaha MW12 USB Mixer | Daw; Sonar Studio X2 | M-Adio Delta 1010 19 inch |
Riny

Gebruikers-avatar
Giga Lid
Giga Lid

DAW: Sonar Studio X2

Re: Firewire / USB

Berichtdoor Riny » 11 Mei 2016 13:42

Denk dat ik dit ook wel toe kan passen?

Delta-1010.jpg
Delta-1010.jpg (29.65 KiB) 14047 keer bekeken
Met vriendelijke groet,
Riny.

Systeem i3 / 8 Gb| Windows 7 ultimate 64 | Roland VS Studio 100 | Yamaha MW12 USB Mixer | Daw; Sonar Studio X2 | M-Adio Delta 1010 19 inch |
Riny

Gebruikers-avatar
Giga Lid
Giga Lid

DAW: Sonar Studio X2

Re: Firewire / USB

Berichtdoor BillT » 11 Mei 2016 20:16

USB (2) kan ook vele kanalen aan Riny.
Mijn focusrite scarlett 18i20 kan op zig zelf zonder problemen 8 kanalen tegelijk opnemen (en afspelen).
Samen met mijn focusrite pro 40 (firewire apparaat) via ADAT aangesloten kan ik zelfs 16 sporen tegelijk opnemen en afspelen (allen analoog) via USB.
Het is dus niet zozeer de digitaal verbinding wat beperkingen geeft over hoeveel kanalen je tegelijk kan opnemen maar de audio interface zelf.
Firewire (beetje uit de tijd nu , dus wordt steeds moeilijker goede PCIe kaarten e.d. voor te vinden in de toekomst) gebruik ik op de desktop in de studio.
USB gebruik ik voor mobiel.

Let op, met de Delta1010 zal je voor microfoons gebruik nog wel (evenveel) microfoon voorversterkers moeten hebben.
Met de Scalett 18i8 bijvoorbeeld heb je 4 microfoon versterkers ingebouwd en daarnaast 4 line ingangen (dus totaal 8 simultaan op te nemen inputs).
Vergeet niet, de drummer zal een stereo (dus twee kanalen) nodig hebben, 6 kanalen totaal voor jou voorbeeld dus (gitaren via DI of line out op versterkers).
Of je gaat voor het nieuwste thundebold (met Dante netwerk). ;)
BillT

Gebruikers-avatar
Site Admin
Site Admin

Computer: Windows 10 (64-bit) - i5-4670K - 16GB Ram
DAW: Cubase Pro 8.5
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 40
Geluid weergave:: KRK rokit 5 g2, ADAM a77x
Audio Technica ATH-M50XWH, Senheiser HD 280 Pro, Senheiser HD 202, Pioneer SE-M390, AKG K77
Devine Artist 12A

Terug naar Computer