Hulp GEVAAGD............

Hulp GEVAAGD............

Berichtdoor Mart » 21 Jun 2017 12:11

Hallo,
Ik heb een probleempje ,Na een paar jaar Hardware Synts, te hebben geprobeerd ben ik nu aan het overgaan op Software, FL Studio 12 , en diverse VST,s, nu ben ik bezig al een dag of vier om mijn ,
EMU-Xboard 61, te programeren zodat ik bv de LFO,s EFF, Volume , enz kan regelen via het Xboard ipv met de muis, ik heb wel geluid via de toetsen en beide Wheels deden het ook.
Verder kom ik niet ,ben nu bezig met OPX-proII een mooie Oberheim VST , heb de selflearn functie van de vst geproberd en ja hoor het werkte ,maar niet zoals ik wil , de volume wilde ik op de slider zetten ,maar toen ik daamee klaar was ging de volume via mijn Pitch wheel. :oops:
Ik heb de manual zitten lezen ,ik kom hier totaal niet uit , echt het duizelt me Midi kanalen , CC en. ik zie er totaal niets logisch in, (Was dan ook een Romplayer).
Nu mijn vraag, is er iemand die mij een beetje op weg kan helpen of iemand misschien die in Rotterdam Zuid woont en even kan helpen want ik kom er totaal niet uit, en het is zonde van mn Keyboard want hij kan zoveel (in mijn ogen dan) :geek:
Mvg.Ton....
Mart

Forum Lid
Forum Lid

Computer: Pentium Dualcore 3GHZ, ^gb Ram Windows 7
DAW: FL10
Geluidskaart (Audio interface): Onboard HD

Re: Hulp GEVAAGD............

Berichtdoor BillT » 21 Jun 2017 20:42

Hallo Ton,

Het gaat je hier dus om de Xboard als controller te gebruiken.
Nu kan elk knop ook op de keyboard geprogrammeerd worden, als twee knoppen (slider en pitchwheel) de zelfde cc nummer hebben zullen ze ook het zelfde knop in de software bedienen.
Je kunt dit controleren met een programma als MIDI-OX (gratis).
Deze laat (wel even de juiste MIDI ingang kiezen) de commando's 'zien' welke door de keyboard verstuurd worden.
Als je eenmaal een map hebt gemaakt wordt het leven gemakkelijker. ;)

Succes.

p.s. Dubbel post verwijderd.
BillT

Gebruikers-avatar
Site Admin
Site Admin

Computer: Windows 10 (64-bit) - i5-4670K - 16GB Ram
DAW: Cubase Pro 8.5
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 40
Geluid weergave:: KRK rokit 5 g2, ADAM a77x
Audio Technica ATH-M50XWH, Senheiser HD 280 Pro, Senheiser HD 202, Pioneer SE-M390, AKG K77
Devine Artist 12A

Re: Hulp GEVAAGD............

Berichtdoor Mart » 21 Jun 2017 21:09

Dank je ik had 2x op verzenden gedrukt, Nou ik zal eens even kijken en ja een map maken ??????, ik weet echt niets van midi, wel wat filmpjes op Youtube gekeken maar die gasten zijn zo snel..
Ik weet eigenlijk niet wat ik aan het doen ben ,ik doe maar wat maar okay ik ga ff kijken.....
Dank je........Ton......
Mart

Forum Lid
Forum Lid

Computer: Pentium Dualcore 3GHZ, ^gb Ram Windows 7
DAW: FL10
Geluidskaart (Audio interface): Onboard HD

Terug naar Midi