REAPER doet raar

REAPER doet raar

Berichtdoor adjo56 » 28 Jul 2017 09:57

Hallo,
Ik heb een probleem met REAPER; in een bestaand project heb ik een (piano)track opnieuw ingespeeld. Bij terugluisteren/afspelen maakt hij steeds kleine sprongetjes vooruit en klopt het geheel uiteraard niet meer met de rest van de tracks. Ik heb de piano track verwijderd en een nieuwe track aangemaakt en opnieuw ingespeeld...met hetzelfde resultaat... Ik heb ook alle aanwezige plugins in dit project ge-bypassed om eventuele fouten daarin uit te sluiten, maar het probleem bleef. Heeft iemand een idee waar ik moet gaan zoeken/aanpassen ? Kan het eventueel aan mijm interface liggen ? (TASCAM UH-7000) Voor zover ik weet heb ik geen instellingen gewijzigd, zowel in interface als in REAPER
(als ik met REAPER bezig ben, draait er overigens niets op de achtergrond wat eventueel CPU kracht gebruikt)
Ik hou me warm aanbevolen voor tips, Alvast dank !
Grtz
Ad den Besten
adjo56

Senior Lid
Senior Lid

Computer: Dell Optiplex Windows 7
DAW: REAPER
Geluidskaart (Audio interface): TASCAM UH-7000
Geluid weergave:: Monitorspeakers: Adam X7, MACKIE 1402 mengpaneel. Hoofdtelefoon AKG-812 PRO gevoed door een SPL PHONITOR hoofdtelefoonversterker.

Re: REAPER doet raar

Berichtdoor BillT » 29 Jul 2017 15:43

Hallo Ad,

Wat ik mij mogelijk kan voorstellen dat er aan de hand kan zijn is dat je samplerate van de interface en Reaper beide anders zijn.
Dit samen met bijvoorbeeld dat Reaper een ander klok dan die van je interface gebruikt zou dit mogelijk tot gevolg kunnen hebben.
BillT

Gebruikers-avatar
Site Admin
Site Admin

Computer: Windows 10 (64-bit) - i5-4670K - 16GB Ram
DAW: Cubase Pro 8.5
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 40
Geluid weergave:: KRK rokit 5 g2, ADAM a77x
Audio Technica ATH-M50XWH, Senheiser HD 280 Pro, Senheiser HD 202, Pioneer SE-M390, AKG K77
Devine Artist 12A

Berichtdoor adjo56 » 31 Jul 2017 23:26

Hoi Bill, Thx. voor je reactie. Ik heb e.e.a. vanmiddag gecheckt, de sample-rates zijn voor beiden 48/24.
Ik heb een nieuw/leeg project aangemaakt, de piano opnieuw ingespeeld en deze gekopieerd naar de 'defecte' track in het oorspronkelijke project. Dat gaf (gelukkig) geen problemen of hick-ups.
Voor nu is het via deze omweg opgelost en er zal wel een logische verklaring voor zijn, maar ik blijf het erg vreemd vinden.

grtz
Ad
adjo56

Senior Lid
Senior Lid

Geluid weergave:: Monitorspeakers: Adam X7, MACKIE 1402 mengpaneel. Hoofdtelefoon AKG-812 PRO gevoed door een SPL PHONITOR hoofdtelefoonversterker.

Berichtdoor larsholm » 05 Aug 2017 22:23

Kan het zijn dat je iets van snapping aan hebt staan ofzo? Dan start ie de gespeelde noot op de dichstbijzijnde kwart-tel. Wellicht perongeluk ingedrukt met het werken aan het project. :)
larsholm

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator

Computer: Windows 10 x64, intel skylake i7-6700HQ, Nvidea quadro M1000M, 16gb DDR4 ram
DAW: Reaper DAW
Geluidskaart (Audio interface): Focusrite Saffire Pro 26

Berichtdoor adjo56 » 06 Aug 2017 14:19

Hoi Lars,

Het SNAP icoontje bovenin stond inderdaad op enabled, ik heb deze disabled gezet en eens kijken of dit de oorzaak geweest is. Thx !!
adjo56

Senior Lid
Senior Lid

Berichtdoor adjo56 » 09 Okt 2017 22:02

Hoi Lars
Ik heb het beide geprobeerd; met SNAP enabled en disabled. Het maakt geen verschil. Ik kan trouwens niet direct vinden in het manual wat SNAP doet
Ik heb de track in het project weggegooid en een nieuwe track aangemaakt, ook hier weer kleine, korte, maar gemene hick-ups…
Ik heb daarop maar weer een nieuw project aangemaakt en de piano-track opnieuw ingespeeld (alléén maar één track in het project dus) Dat ging goed. Hierna heb ik deze track gekopieerd naar mijn oorspronkelijke project, dat blijkt goed te gaan, maar lijkt me toch niet DÉ oplossing…Hierdoor krijg ik het gevoel dat het oorspronkelijke project te zwaar is voor mijn PC en de weg kwijt raakt ?
Zou het aan een instelling van mijn geluidskaart (Tascam UH-7000) kunnen liggen, of aan mijn LATENCY instelling (Normal Latency is de huidige instelling) te wijten kunnen zijn ?

Als ik mijn project afspeel, gaat het systeem zo af en toe vreselijk krassen en krijsen en moet hem dan even op pause zetten, daarna gaat hij (soms voor even) weer normaal verder. Ik heb overigens geen andere applicaties draaien op dat moment en zelfs de prioriteiten op hoog gezet voor REAPER.
Ik zit er stevig aan te denken om een DAW PC te laten bouwen om al deze ellende uit de wereld te helpen. Iemand suggesties ?
adjo56

Senior Lid
Senior Lid

Berichtdoor larsholm » 10 Okt 2017 19:24

Wat voor pc gebruik je?
En wat voor geluidskaart gebruik je voor afspelen?
larsholm

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator

Computer: Windows 10 x64, intel skylake i7-6700HQ, Nvidea quadro M1000M, 16gb DDR4 ram

Berichtdoor adjo56 » 11 Okt 2017 09:59

Hoi Lars, dank voor je reactie.

Ik gebruik een DELL OptiPlex I3 processor 64Bit 8Gb
Bedoel je met geluidskaart mijn interface ? Dat is een Tascam UH-7000
adjo56

Senior Lid
Senior Lid

Berichtdoor larsholm » 11 Okt 2017 15:51

Hmm processorkracht zou niet perse een probleem moeten zijn..
Heb je in reaper je geluids settings wel op ASIO staan?
larsholm

Gebruikers-avatar
Moderator
Moderator

Berichtdoor adjo56 » 11 Okt 2017 16:46

o.k., dus een nieuwe PC zou niets uitmaken wat dat betreft...

Ja, ASIO inderdaad ik heb deze geselecteerd: ASIO default MMCSS Pro audio / Time critical
Requested block size heb ik op 8000 gezet en heb daar wat mee geëxperimenteerd.
adjo56

Senior Lid
Senior Lid

Volgende

Terug naar Reaper